Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa w Starej Wojskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.spstarawojska.superszkolna.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale.
  • Materiały wideo nie posiadają audiodeskrypcji lub napisów dla osób niesłyszących.
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
  • Niektore linki nie posiadają odpowiednich opisów kontekstowych.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Krystyna Kaczyńska — mejlowo szkola@spstarawojska.pl lub telefonicznie +48 46 814 18 93.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Krystyna Kaczyńska pod adresem szkola@spstarawojska.pl lub w siedzibie jednostki: Stara Wojska 30B 96- 200 Rawa Mazowiecka.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Szkoła, choć rozplanowana na trzech kondygnacjach, zapewnia różny stopień dostępności: parter jest w pełni przystosowany dla osób na wózkach dzięki wejściu głównemu bez schodów i progów oraz szerokim korytarzom; niestety, piętro stanowi utrudnienie, ponieważ dostępne jest wyłącznie przez dwuetapowe schody, a brak windy uniemożliwia swobodne przemieszczanie się osobom na wózkach; nowa część budynku, w której znajduje się sala gimnastyczna, jest przystosowana dla niepełnosprawnych dzięki specjalnej platformie i zewnętrznemu podjazdowi, chociaż z piętrem połączona jest schodami.

Dostosowanie wejść do budynków:

Szkoła dysponuje trzema wejściami, z których dwa są przystosowane dla osób z ograniczoną mobilnością: pierwsze, zlokalizowane przy sali gimnastycznej, posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych, a drugie, wejście główne, charakteryzuje się brakiem różnic poziomów i prowadzi bezpośrednio z placu przed budynkiem. Trzecie wejście, również blisko sali gimnastycznej, ma dwa schodki i jest obecnie nieużywane.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarze w budynku są na tyle szerokie, że umożliwiają swobodne poruszanie się, w tym na wózkach inwalidzkich, a każdy odcinek korytarza znajduje się na jednym, płaskim poziomie, bez progów czy innych różnic wysokości w jego obrębie.

Dostosowanie schodów:

Schody w budynku są dostosowane poprzez zamontowanie poręczy oraz oznaczenie pierwszego stopnia lub różnic poziomów kontrastową taśmą, co ma ułatwić orientację i poruszanie się osobom z dysfunkcjami wzroku.

Dostosowanie wind:

W budynku nie ma windy.

Dostępność pochylni:

Dostępna jest zewnętrzna pochylnia (rampa), zlokalizowana od strony sali gimnastycznej, ułatwiająca dostęp do budynku lub tej części dla osób na wózkach. Wewnątrz budynku nie ma pochylni.

Dostępność platform:

W budynku zainstalowano platformę dla osób niepełnosprawnych, która umożliwia transport z poziomu parteru bezpośrednio na salę gimnastyczną.

Dostępność tyflomap:

W budynku nie ma dostępnych tyflomap (map dotykowych lub z wypukłym drukiem), które ułatwiają orientację w przestrzeni osobom niewidomym i słabowidzącym.

Dostosowanie parkingów:

Na parkingu przy budynku wyznaczono dedykowane miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, zapewniając ułatwiony dostęp do wejścia z pojazdu.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Osoby z niepełnosprawnościami mają prawo wstępu do budynku szkoły wraz z psem asystującym, co jest formalnie dozwolone.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność tłumacza języka migowego:

Nie, w szkole nie jest dostępna usługa tłumacza języka migowego zapewnianego przez placówkę.

Dostępność informacji głosowych:

W budynku nie ma dostępnych informacji głosowych (np. systemów zapowiedzi czy komunikatów dla niewidomych lub słabowidzących), co oznacza brak dostosowania w tym zakresie.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku nie ma dostępnych pętli indukcyjnych, które wspierają osoby korzystające z aparatów słuchowych.